Profile
Professional career
- since 10/2019
- since 08/2019
- 10/2018 - 07/2019
- 08/2017 - 07/2019
- 08/2016 - 07/2017
- 04/2014 - 07/2016
- 09/2010 - 03/2014
Education
- 10/2011 - 07/2016
- 10/2008 - 09/2011
- Avoiding learning barriers – facing special needs. Acquisition of written language and pragmatic-communicative skills at special schools with focus on children with specific needs in the domains of speech, language and communicationGlück, ChristianDuration: 09/2021 – 07/2026Involved organisational units of Leipzig University: Pädagogik im Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation
- Learning to read and write in special schools with focus on children with developmental language disorderGlück, ChristianDuration: 08/2020 – 12/2022Involved organisational units of Leipzig University: Pädagogik im Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation
- Glück, C.; Spreer, M.; Petzold, H.; Groba, A.; Cramer, N.; Hilz, C.; Wirths, H.; Kluge, K.; Kurzawe, U.Förderung der sprachlichen und kommunikativen Entwicklung von Kindern im Anfangsunterricht der Grundschule (2022)
- Cramer, N.; Glück, C.Die Qual der Wahl – Lese-Schreib-Lehrgänge und die Entwicklung von Lese- und Schreibfähigkeiten von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf Sprache in den ersten beiden SchuljahrenIn: Schönauer-Schneider, W.; Theisel, A.; Spreer, M. (Eds.)Mit Sprache Brücken bauen – in Kita, Schule und Beruf. Idstein: Schulz-Kirchner Verlag. 2024. pp. 96–102.
- Cramer, N.; Glück, C.Die Qual der Wahl – Lese-Schreib-Lehrgänge und die Entwicklung von Lese- und Schreibfähigkeiten von Kindern mit sonderpädagogischem Förderbedarf Sprache in den ersten beiden Schuljahren. Posterpräsentation auf der ISES 13 in Halle/Saale (2024)
-
Introduction to Educational Theory: Special Needs in Speech and Language
-
Diagnosis and Support Planning for Children with Speech and Language Impairments
-
Supporting Children with Special Needs in Speech and Language in Inclusive Classrooms
-
Diagnostic and Intervention Methods for Children with Speech and Language Impairments
-
Evidence Based Support - Research, Development and Innovation with Focus on Language and Communication