ATFLY 2025
Zweite ATFLY-Konferenz zum Frühen Fremdsprachenlernen
ATFLY 2025: Advances in Teaching Foreign Languages to Young Learners - die zweite internationale Konferenz zum Frühen Fremdsprachenlernen findet im Juni 2025 statt
Am 19. & 20. Juni 2025 findet die zweite internationale Konferenz 'Advances in the Teaching of Foreign Languages to Young Learners' (ATFLY 2025) statt. Die internationale Online-Konferenz richtet sie sich an Forschende in allen Ländern, die zum Fremdsprachenunterricht im Grundschulkontext (5-12 Jahre) arbeiten. Sie wird organisiert von der Grundschuldidaktik Englisch der Universität Leipzig (Prof. Karen Glaser und Anne Schrader), der Goethe-Universität Frankfurt (Prof. Stefanie Frisch), und der Bergischen Universität Wuppertal (Dr. Constanze Dreßler).
Keynote Speakers:
Prof. Yolanda Ruiz de Zarobe, University of the Basque Country
Dr. Karen Roehr-Brackin, University of Essex
Prof. Annamaria Pinter, University of Warwick
Die Teilnahme ist kostenlos; die Anmledung ist bis zum 9. Juni 2025 möglich. Das Programm und weitere Informationen (Anmeldung, Abstracts etc.) finden Sie auf der Konferenzwebsite unter atfly.sciencesconf.org.
The second international ATFLY conference ('Advances in the Teaching of Foreign Languages to Young Learners') will take place online on June 19 & 20, 2025. Organized by Leipzig University's Primary English Language Teaching program (Prof. Karen Glaser and Anne Schrader), Goethe University Frankfurt (Prof. Stefanie Frisch), and University of Wuppertal (Dr. Constanze Dreßler), it addresses researchers and teacher educators world-wide working on foreign language teaching in the primary school context (5-12 years).
We are pleased to welcome the following keynote speakers:
Prof. Yolanda Ruiz de Zarobe, University of the Basque Country
Dr. Karen Roehr-Brackin, University of Essex
Prof. Annamaria Pinter, University of Warwick
Attendance is free of charge. Registration is open until June 9, 2025. Visit our conference website for more information (program, registration etc.) at atfly.sciencesconf.org.
Autor: Karen Glaser